donderdag 9 mei 2013

BBA verheul bus

Ik had eens een bus gekocht op MP, van HB. Een fraai model. Na wat puzzelwerk wilde ik er toch een BBA versie van maken. Het is een Verheul bus uit 1947 (als ik het goed heb), daar hebben ze 2 verschillende "bakken" op gezet. Het zal vast niet 100% kloppen, maar het smoelt leuk vind ik. Ik heb toch maar eens geprobeerd de bus na te gieten, de 0 modellen zijn al lang niet meet te koop bij HB, en om de originele nu om te spuiten, voor hetzelfde verpest ik heel de bus. Dus een siliconenrubber mal gemaakt, en eens gaan gieten met kunsthars. Wat een gepruts en gekloot. Heb zo'n 8 bakken gegoten, en er uiteindelijk maar 2 van kunnen gebruiken. Bij HB transfers besteld van de BBA, hier het resultaat. Het is zeker niet zo mooi strak als het origineel, maar goed, ik zal het er mee moeten doen. Onderstel is helemaal opnieuw gemaakt van styreen, wel de bankjes nagegoten van het origineel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten