zondag 29 maart 2015

Staatsspoor 3as post

Bijna tegelijk met de 8100 had ik ook een 3as post getekend, en aangezien de 8100 ets goed bevallen is, heb ik ook de 3as post laten etsen. Is natuurlijk heel anders dan een lok, maar dit model stond ook wel op mijn wenslijstje, vandaar dus.
Nu de 8100 vs 2 tekening vrijwel klaar is om naar de etser te sturen, en we aan het puzzelen zijn, hoe verder met de onderdelen, hebben we weer tijd "over" en ben ik met de postwagen begonnen.
En al met al is het al snel een leuk modelletje, erg opvallend zo met de licht kap.
Deze gaat in SS uitvoering gemaakt worden, dus met alle "toeters en bellen".
De dakrand heb ik dikker gemaakt met een 1x1 mm profiel,

wel oppassen met het "gat" van de deur, de zijwand is daar natuurlijk zwak, de bak moet je verstevigen met strips op profielen.


 En hier met de meeste spullen erop. Er zitten balansijzers op de etsplaat, maar ook zou je ene onderstel kunnen maken met 2 0-scale onderstellen. Aspotten kloppen dan niet, natuurlijk kun je ook helemaal zelf een onderstel uit profielen en onderdelen maken, het is net wat je wilt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten