zondag 6 augustus 2017

bufferbalk en koppeling

Eerst nog een paar foto's van de beschermplaat van de voetrem, hoe ik dan de vouwnaad maak. Eerst langs een lineaal inkrassen/snijden, dan met een vijltje (platte of vierkant) de naad opruimen, en dan (belangrijkst) in een goede klem (deze bij Petau gekocht in Buseck voor een paar euro, prima dingetje) ombuigen met een platte vijl.


Verder de bufferbalk, ik heb de losse onderdelen gebruikt (etsdeel wat compleet lijkt (alles aan elkaar) niet gebruiken, dat klopt/lukt niet met vouwen), ook hier de imitatie bouten in de gaatjes solderen. Verder de automatische koppeling, ik wilde kijken of het lukt om deze werkend te krijgen...... 
Het kan en lukt wel , maar is niet echt makkelijk moet ik zeggen. Ergens klopt er iets niet in de vertaling 1:1 naar schaal 0, omdat ik de stang die van het handel naar binnen de koppeling, in model iets te kort is. Deze dus met een stukje draad verlengd.  Ik zal een volgende keer foto's maken van hoe de koppeling in elkaar moet. Maar de 1:1 tekening is zelf al heel duidelijk, en moet je er gewoon naast hebben liggen..













Geen opmerkingen:

Een reactie posten