donderdag 7 juni 2018

ovaalramer deuren

Voordat de koppen aan de bak gesoldeerd worden, is het makkelijker denk ik, om de binnenwanden/deuren erin te maken. En niet omdat het moet, maar omdat het kan, wil ik de deuren kunnen openen. Betekent wel, heel zuinig met soldeer, anders lopen de scharnieren vol. Voordeel is weer wel, later met schilderen, kun je er (denk ik) toch net wat beter bij.....


Maar binnenwand heb ik 0,7mm draad als afstandhouder gebruikt, zodat de het glas (kunststof) er tussen kunt lijmen later. Ik had eerst twijfels of het wel stevig genoeg zou zijn, maar dat valt gelukkig erg mee. Ook de deur 0,7mm draad tussen buitendeur en binnendeur. De bijgeleverde stripjes op de etsplaat, voor de scharnieren zijn te dik uiteindelijk, ik heb dus dunne (koper, omdat ik dat nog had liggen..) strip gebruikt. (1x 0.2mm)


De laatste foto is van een afgekeurde etsplaat , een test, met een zelfgemaakt dakdeel. Het ziet er naar uit dat het 3d getekende dakdeel niet goed is..helaas.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten