zaterdag 29 december 2018

dak 5500

Het dak.   Eerst rondbuigen, dan aan de binnenkant minstens 2 "ribben" erin. Als je die goed stelt, kun je daarmee het dak fixeren, bv. bij het oud model met lage kolenbak, dmv de dubbele (binnen) wand aan de achterzijde, daar kun je 1 rib tussen laten vallen, de andere aan de voorkant, strak tegen de wand aan. Dan bij afmonteren na het lakken, drupje lijm, de boel fixeren.


Op het dak horen 5 strips. Op de etsplaat zitten verschillende versies/probeersels.De enige die ik moi vind, zijn de dikkere strips, daar moet je dan wel de klinknagels nog in doordrukken. Alleen zit er 1 te weinig in de etsplaat.
Die zal ik naleveren. Ik ben bezig om een paar uitgeklede HSM C couperijtuigen te tekenen. Daar zal ik de ontbrekende onderdelen mee laten etsen
De HSM C rijtuigen die ik wil gaan maken betreft alleen de zijwand en een kopwand. Ook met de scheenplaten, en apart, veren en ander klein spul, zoals de deurklink/slot. Dus geen dak, bodemplaat, dat is eenvoudig te knippen uit plaat, ook geen binnenwanden of inrichting. De C rijtuigen hadden toch alleen maar kale houten banken. Een HSM lok, moet tenslotte ook wat te trekken hebben...







Geen opmerkingen:

Een reactie posten