dinsdag 17 maart 2020

oersik 2

Maar eens begonnen met m'n 2e oersik…. Dit is ook de etsplaat met verbeteringen.


Eerst alles weer uitgeknipt, vouwnaden klein vierkant vijltje langsgegaan, daarna klinknagels doordrukken.
Enige verschil, ik had nog een set bufferbalken liggen van de Philotrain oersik. Helaas het enige wat ik had. Maar daar zitten wel de buffers op, en paar gietdelen, dus die maar gebruikt. Betekende alleen dat ik m'n eigen bufferbalk moest verknippen, had alleen de bovenkant nodig. Verder is de rest hetzelfde..


De voetplaat delen voorbuigen, zodat de passen. Deze liefst niet met spanning erop solderen, dan schiet het gegarandeerd later los, als je iets anders aan het solderen bent.
Ook deze moet je pas maken n buigen. let goed op , waar de gaten voor de handels zitten.


Dat de etsdeel U profielen, alle vouwnaden aan de binnenkant, en mooi in bankschroefje omzetten, verstevigen met soldeer, voor je het erin monteert. Ook hier pas maken/vijlen.



















wat verder.

Bij het voorste deel machinistenhuis komt na vouwen een naad. Die wilde ik toch liever niet, omdat je dit aan de buitenkant ziet. Dus opgevuld met 0.4mm draad, en vlak vijlen.
Afstandstrip tussenwanden is 1x1mm profiel.










achterwand.   Ik heb de binnenwand deels losgeknipt, het horizontale deel moet ingekort worden, dat steekt te ver uit.   De zijwanden eerst de gaatjes opmeten en boren voor de handgreephouders. Zelfde afstand/maat als aan de voorkant.

Verder nog een aanpassing aan de kist, ik zag op foto's dat daar een stuk/hoek uit de achterkant zit, dus daar een strip achter gemaakt.
Ik zie nu ook, dat eigenlijk het deksel iets uitsteekt. Weet nog niet of ik dat nog ga maken...















de gietdelen zijn binnen....

treeplanken, gewoon de onderdelen erop solderen, gaatjes voorboren voor de imitatie bouten.
Aspotten , ik heb deze keer de shapeways aspotten gebruikt, ZONDER veren, die uit de etsplaat gemaakt.
7 veerbladen per veer, langste 2x.
Omvouwen let op, vouwnaad NIET altijd aan binnenkant!!! even goed kijken hoe je ze vouwt!!








verder mer de oersik, de koppelingen.
Hier wel, alle vouwnaden aan de binnenkant.
Fotos zeggen meer dan woorden, enige opmerking, pas op met soldeer, je soldeert snel alles vast..























Geen opmerkingen:

Een reactie posten